گلستان در مسیر کاهش ناترازی گاز با اجرای طرحهای گسترده بهینهسازی مصرف

????????????????????????????????????
به گزارش نگارستان اقوام و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، ابوالفضل نرسی با اشاره به نقشه راهبردی این شرکت و تأکید بر گازرسانی ایمن، پایدار و بهینه، اظهار کرد: بهینهسازی مصرف انرژی و کاهش هدررفت گاز از مهمترین اهداف طرحهای اجرایی در استان است.
وی افزود: در قالب طرح شرکتهای کارور، استان گلستان در مرحله عقد قرارداد با سه شرکت قرار دارد تا با فرهنگسازی، جایگزینی تجهیزات پربازده بهجای تجهیزات کمبازده و برقراری ارتباط مستقیم با مشترکان دارای مصرف غیرمتعارف، زمینه کاهش مصرف فراهم شود.
نرسی ادامه داد: در بخش خانگی، طرح «پویش نبض انرژی» در چارچوب تفاهمنامه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و از طریق عقد قرارداد با شرکت کارور مربوطه اجرا میشود. بر اساس این طرح، بهینهسازی مصرف گاز 10 هزار مشترک پرمصرف هدفگذاری شده و پیشبینی میشود سالانه 3 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز صرفهجویی شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به ورود یکی از شرکتهای کارور به حوزه استفاده از تجهیزات راندمان بالا در کورههای آجرپزی گفت: با اجرای کامل این طرح، سالانه حدود 12 میلیون مترمکعب صرفهجویی در بخش صنعتی و تجاری محقق خواهد شد.
وی همچنین افزود: در قالب قرارداد با یکی دیگر از شرکتهای کارور، طرح جایگزینی تجهیزات پربازده بهجای تجهیزات کمبازده در نانواییهای قدیمی نیز در دستور کار قرار گرفته است. این نانواییها اکنون بیش از 36 میلیون مترمکعب گاز در سال مصرف میکنند و برای 250 واحد برنامهریزی اولیه انجام شده که با اجرای طرح، سالانه یک میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز صرفهجویی خواهد شد.
به گفته نرسی، در راستای اجرای پروژههای مصوب شورای اقتصاد، طرح بهینهسازی موتورخانهها در 122 اشتراک شامل 850 واحد، طرح هوشمندسازی موتورخانههای ادارات و اماکن آموزشی در 100 واحد، و نیز طرح تعویض 2 هزار دستگاه بخاری راندمان بالا در اقلیم دو هواشناسی بهطور کامل اجرا شده است که میتواند کاهش حدود 20 درصدی مصرف گاز در فصل سرد سال را به همراه داشته باشد.
وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر این طرحها، نصب 100 کیلووات پنل خورشیدی برای ادارات استان، بررسی سیستم گرمایشی گلخانهها و حذف تجهیزات غیراستاندارد، انجام ممیزی انرژی ساختمانها و ایستگاههای CGS، اخذ برچسب انرژی برای ساختمان اداری شرکت، معاینه فنی موتورخانههای ساختمانهای شرکت، نصب کنترلباکس برای هیتر ایستگاههای CGS و طرح جایگزینی 40 هزار اتصال مفصلی نیز در سال جاری در حال پیگیری و اجراست.
برچسب ها :شرکت گاز گلستان.مدیرعامل شرکت گاز.نرسی.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0