تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 ژوئن 2026 - 1:04
کد خبر : 4466

خیز مجلس و دولت برای تسهیل تجارت بین‌الملل؛

تکان‌های بزرگ در لجستیک ایران؛ از توسعه بنادر تا نوسازی ریلی برای فتح بازارهای صادراتی

تکان‌های بزرگ در لجستیک ایران؛ از توسعه بنادر تا نوسازی ریلی برای فتح بازارهای صادراتی
نشست اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان توسعه تجارت، سیگنال مثبتی را برای تجار و بازرگانان مخابره کرد: «تمرکز ویژه بر لجستیک».

به گزارش [نگارستان اقوام]، تجارت خارجی ایران در آستانه تحولی بزرگ قرار گرفته است. نشست اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان توسعه تجارت، سیگنال مثبتی را برای تجار و بازرگانان مخابره کرد: «تمرکز ویژه بر لجستیک».

در حالی که زنجیره تأمین جهانی روز به روز پیچیده‌تر می‌شود، سیاست‌گذاران کشور در این نشست بر یک هدف واحد متمرکز شدند: تبدیل ایران به یک هاب ترانزیتی قدرتمند. در این نشست، طرح‌های بلندمدتی برای گسترش کریدورهای تجاری، تزریق سرمایه به بنادر شمالی و احیای شبکه ریلی مطرح شد تا بهانه‌ای برای کندی صادرات و واردات باقی نماند.

امیر یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان، در حاشیه این نشست با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای گفت: «استان گلستان به دلیل برخورداری از مزیت‌های لجستیکی، نقش کلیدی در معادلات ترانزیتی شمال کشور دارد. ما باید با نگاهی راهبردی، این زیرساخت‌ها را نه تنها برای خود، بلکه برای تسهیل تجارت کشورهای همسایه به کار بگیریم.»

این نشست نشان داد که عزم جدی برای «ارزان‌سازی» و «سریع‌سازی» تجارت وجود دارد؛ اقدامی که اگر به درستی عملیاتی شود، می‌تواند ورق را به نفع صادرکنندگان ایرانی در بازارهای بین‌المللی برگرداند. حالا همه نگاه‌ها به خروجی عملیاتی این تصمیمات در ماه‌های آینده است.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.