تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۲:۵۱
کد خبر : 3132

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

۴۶۷مدرسه ناایمن و ۲۲۰ پروژه نیمه‌تمام در گلستان داریم

۴۶۷مدرسه ناایمن و ۲۲۰ پروژه نیمه‌تمام در گلستان داریم
در حال حاضر ۴۶۷ مدرسه در استان گلستان ناایمن هستند که نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند. و ۲۲۰ پروژه نیمه‌تمام آموزشی در استان داریم

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درنشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران  درخصوص وضعیت ایمن سازی مدارس و مدارس درحال احداث در استان گفت: در حال حاضر ۴۶۷ مدرسه در استان گلستان ناایمن هستند که نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند. و ۲۲۰ پروژه نیمه‌تمام آموزشی در استان داریم که در مجموع، این پروژه‌ها شامل هزار و ۲۰۰ کلاس درس می‌شوند که در صورت تکمیل، می‌توانند بخشی از مشکلات فضای آموزشی استان را برطرف کنند.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت بهینه منابع، به موضوع مدارس کم‌جمعیت اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق، مدارسی با تعداد بسیار کمی دانش‌آموز فعال هستند. درحالی‌که در کشورهای توسعه‌یافته، مدارس با ظرفیت بالا مدیریت می‌شوند، در ایران حتی مدارسی با یک یا دو دانش‌آموز نیز وجود دارد که این مسئله باعث هدررفت منابع می‌شود.

نظری در ادامه افزود: یکی از راهکارهای بهینه‌سازی منابع، تجمیع مدارس کم‌جمعیت در یک نقطه مرکزی است. در این طرح، دولت هزینه سرویس رایگان دانش‌آموزان را تأمین می‌کند و به این ترتیب، امکانات بهتری در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه این نشست در خصوص میانگین سرانه فضای آموزشی هر دانش آموز گفت:میانگین سرانه فضای آموزشی استاندارد برای هر دانش‌آموز در کشور ۸.۳ مترمربع است، که این شاخص در استان گلستان حدود ۴.۳۹ مترمربع است که نشان‌دهنده عقب‌ماندگی ۱.۴ مترمربعی استان نسبت به میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲۸ هزار دانش‌آموز در استان گلستان تحصیل می‌کنند، افزود: با احتساب این تعداد دانش‌آموز، مجموع کمبود فضای آموزشی در استان به ۶۰۰ هزار مترمربع می‌رسد که نشان‌دهنده یک چالش اساسی در زیرساخت‌های آموزشی گلستان است.

ایشان  با تأکید بر نقش محیط‌های آموزشی استاندارد در افزایش کیفیت یادگیری دانش‌آموزان گفت: رئیس‌جمهور به‌طور ویژه بر توسعه عدالت آموزشی و تأمین سرانه فضای آموزشی مناسب تأکید دارند و نهضت مدرسه‌سازی در کشور به همین منظور آغاز شده است.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش، استانداران و فرمانداران در استان‌ها و شهرستان‌ها مسئولیت هدایت و اجرای این سیاست را بر عهده دارند. همچنین مردمی‌سازی و مشارکت عمومی به‌عنوان یک اصل مهم در تأمین بخشی از سرانه فضای آموزشی مطرح است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.